לפעמים נקרא גם "חיוג יזום", "שיחת IVR", "תקליט".
באופן כללי- הודעה קולית הנה סוג של חייגן שמחייג לרשימת מספרי טלפון ומשמיע למקבל השיחה הודעה מוקלטת מראש.
לא מעט משווקים, ספאמרים וטלמרקטרים עושים שימוש ביכולת ומחייגים לאנשים ומציעים הצעות שיווקיות. לא הכי מומלץ.
ייעול וחסכון
אנחנו מתמקדים בצד השני של היכולת והיא האפשרות של שימוש בהודעה קולית על מנת לייעל תהליכים ולחסוך זמן וכוח אדם.
שימוש מושכל בהודעה קולית יכול בהחלט להפחית עומסים מנציגים ולפנות להם זמן למשימות אחרות.
ביצוע משימות במקום הנציג
ניתן להפוך משימות לאוטומטיות כמו – תזכור, אישור, עדכון, וידוא … ולבצע אותם במקום הנציג. זה שימוש נכון ומושכל שמקל על הנציגים ומייעל עבודה.
דוגמא
"שלום … זוהי תזכורת לתור שלכם מחר … ב … בשעה … לאישור הקישו 1 …"
מה כדאי לוודא?
קיומו של API (מסמך המאפשר חיבור למערכת מידע שלכם), תמיכה בחוסר תגובה, ממשק לניהול מדיניות חיוגים, התראות בזמן אמת, ניתוב ועוד. חברו את היכולות לצורך עסקי בלבד.
תראו שהשרות עונה לכם על הצרכים ואז עשו שימוש.